Sometimes I have to put text on a path

Tuesday, September 6, 2011

Wikiloc: GPS trails and waypoints of the World; google maps and google earth

http://www.wikiloc.com/wikiloc/home.do?lang=en
France: only 13000 trails (DATA@sept 2011)
World map (zoom at scale of France): only 3!

see also:
http://ex-ample.blogspot.com/2011/08/case-study-europe-and-e-trailblazing.html
and search with the label "trail".

Many search options:
1)categories:

 Mountain biking
 Hiking
 Cycling
 Running
 Trail running
 Mountaineering
 Bicycle touring
 Walking
 Motorcycling
 Back country skiing
 Trail bike
 ATV
 Kayaking - Canoeing
 Sailing
 Snowshoeing
 Cross country skiing
 Alpine skiing
 Flying
 Horseback riding
 Dog sledging
 Rock climbing
 inline skating
 Skating
 Train
 Canyoneering
 Diving
 Caving
 Hang gliding
 Ballooning
 Snowboarding
 Ice climbing
 Snowmobiling
 Accessible
 Offroading
 rowing
 car
 kiteboarding
 kite skiing
 sledge
 kickbike
 Paragliding

2) Any trail
One-Way trails
Loop trails

3) Any length
0mi - 5mi
5mi - 10mi
10mi - 25mi
25mi - 50mi
50mi - 100mi
100mi +


4) Any difficulty
Easy
Moderate
Difficult
Very difficult
Experts only

5) Any device
GPS
Smartphone (iPhone, Android..)
Drawn on a map

No comments:

Post a Comment